Michele van Spilbeeck is per 1 maart 2021 de nieuwe Horecadirecteur van Bierbrouwerij AB InBev. Zij volgt Mark Hanssen op, die na meer dan 20 jaar bij de brouwerij een nieuwe uitdaging aangaat. Michele werkt sinds 2013 bij de brouwer en is een bekend gezicht binnen de Nederlandse horeca.
De afgelopen twee jaar leidde ze het Nederlandse horecateam operationeel en commercieel, bestaand uit accountmanagers, monteurs en chauffeurs. Ook staat ze samen met Mark Hanssen aan de wieg van de succesvolle lancering van het biermerk Bud in de horeca. Daarvoor vervulde zij diverse sales functies in België, met name voor het retailkanaal. Bierbrouwerij AB InBev is onder meer bekend van merken zoals Bud, Hertog Jan, Jupiler, Leffe, Dommelsch en Corona. Bij de brouwer werken in Nederland ruim 550 werknemers.
Ruime ervaring
Michele van Spilbeeck startte in 2013 bij AB InBev als ‘Global Management Trainee’. In 2014 vervulde zij de rol van sales consultant in het Belgische retailkanaal, waarna ze verantwoordelijk werd voor het ‘Customer Service Center’ Retail van Nederland en België. Van 2016 tot 2018 was ze twee jaar Key Accountmanager van de van de Belgische supermarktketen Carrefour en Mestdagh. De afgelopen twee jaar leidde ze het Nederlandse horeca team operationeel en commercieel, onder eindverantwoordelijkheid van Mark Hanssen. In deze periode heeft ze samen met het team de positie van Bierbrouwerij AB InBev in de horeca verstevigd en een duidelijke portfolio strategie neergezet, met een succesvolle lancering van het biermerk Bud in Nederland.
Michele van Spilbeeck: “De horeca gaat door een ongekend moeilijke tijd. Ik geloof erin dat consumenten staan te popelen om weer verantwoord te genieten van onze mooie bieren en de gastvrijheid in de horeca, zodra dit weer mogelijk is. Daarom kijk ik er enorm naar uit om de horeca te helpen sterk terug te keren. Hier ga ik samen met het team vol mee aan het werk, want we verlangen ernaar om straks weer samen te kunnen genieten van een vers getapt glas bier in de horeca. Ik wil Mark Hanssen ontzettend bedanken voor onze fijne samenwerking en zijn goede werk in de moeilijke afgelopen periode, waarbij we hebben geprobeerd onze relaties zo goed mogelijk te helpen, ook al hebben we geen druppel bier in de horeca verkocht. De afgelopen twee jaar heb ik de Nederlandse horeca goed leren kennen en ik kijk ernaar uit om er samen met onze relaties voor te gaan zorgen dat de horeca straks weer gaat floreren.”
Blijf je graag op de hoogte?
Eén keer per week het actuele en relevante cafénieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.