Koninklijke De Kuyper lanceert nieuwe kant-en-klare alcoholvrije cocktails in de Nederlandse retail en horeca. Het gaat om de 0.0% Passionfruit Martini Cocktail en de 0.0% Sex on The Beach Cocktail. Deze nieuwe productlijn markeert een volgende mijlpaal binnen de snelgroeiende markt voor alcoholvrije gedistilleerde dranken.
De wereldwijde alcoholvrije categorie kent een grote vraag van gezondheidsbewuste consumenten die geen concessies willen doen aan smaak of beleving. In ons land groeide de alcoholvrije categorie ‘Ready to Drink’ met 9 procent in volume in de periode augustus 2024 t/m juli 2025 volgens marktonderzoeksbureau Nielsen.
Nieuwe norm voor alcoholvrije cocktails
De nieuwe 0.0% Ready to Serve Cocktails zijn vanaf deze maand verkrijgbaar in de Nederlandse winkel. Ze zijn speciaal ontwikkeld om een compromisloze smaak te bieden en nieuwe normen te stellen voor alcoholvrije cocktails in bars, restaurants en op evenementen wereldwijd. Hiermee voldoen ze perfect aan de veranderende behoeften van de hedendaagse horeca.
"Cocktails zonder alcohol zijn geen compromis, ze zijn het verfijnde antwoord op alcoholvrij genieten ", aldus Leo Evers, CEO van Koninklijke De Kuyper. "Met ons uitbreidende alcoholvrije assortiment van kant-en klare cocktails spelen we direct in op de snelgroeiende behoefte aan een alcoholvrije ervaring die gemakkelijk, snel, stijlvol en zo lekker is dat zelfs fervente cocktailliefhebbers ervan overtuigd zijn."
Perfect voor een nieuwe generatie
De nieuwe toevoegingen aan De Kuyper Ready to Serve (RTS) 0.0% cocktailcollectie biedt authentieke smaakervaringen die zorgvuldig uitgebalanceerd en nauwelijks te onderscheiden zijn van hun alcoholische tegenhangers. Ze vormen de perfecte alcoholvrije vervanger zonder in te leveren op smaak of beleving.
"We richten ons op consumenten die willen genieten van cocktails zonder alcohol te drinken. Bijvoorbeeld consumenten die gezondheid en balans belangrijk vinden maar ook een optimale smaakbeleving wensen’, aldus Godelief van Erve, Global Marketing Director bij De Kuyper. "Generatie Z en millennials vertegenwoordigen 70 procent van de wereldwijde cocktailconsumptie. Deze demografische groepen stimuleren de vraag naar producten die passen bij hun evenwichtige levensstijl en gematigde consumptie, maar tegelijkertijd verfijnde sociale ervaringen bieden."
Toewijding aan authentieke smaak
Gebaseerd op 330 jaar expertise in het creëren van premium likeuren stelt De Kuyper iedereen in staat om bij elke gelegenheid te genieten van heerlijke cocktails. Elke cocktailoplossing belichaamt authentieke kwaliteit en weerspiegelt De Kuypers rijke distilleerderij/ expertise, innovatieve geest en meesterlijk vakmanschap. Als een van 's werelds toonaangevende likeurdistilleerderijen stimuleren nieuwsgierigheid en passie voor gedistilleerde producten continue innovatie en succesvolle nieuwe productontwikkelingen.
Het gebruik van premium botanicals en ambachtelijke distillaten toont de toewijding aan authentieke smaak, creativiteit en veelzijdigheid van De Kuyper. Het Nederlandse familiebedrijf heeft in 2025 voor de zevende keer op rij de prestigieuze prijs "Likeurproducent van het Jaar" gewonnen van de internationaal gerenommeerde International Spirits Competition (ISC). Bovendien ontvingen de 0.0% cocktails dit jaar zowel gouden als zilveren medailles van de ISC.
Blijf op de hoogte!
Eén keer per week het actuele en relevante cafénieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.