Chris Vanbroekhoven is per 1 april 2021 eindverantwoordelijk voor Bierbrouwerij AB InBev, de Nederlandse organisatie van de internationale brouwer AB InBev. Hij volgt Nicolas Bartholomeeusen op, die ervoor kiest een eigen onderneming op te zetten, na een carrière van bijna 10 jaar bij AB InBev. Chris werkt sinds 2008 bij de brouwer en vervulde sindsdien diverse rollen in sales en marketing voor Nederland, België en Duitsland. De afgelopen twee jaar werkte hij als Retaildirecteur in België. Daarvoor was hij onder meer verantwoordelijk voor Sales Operations in West-Europa. Bierbrouwerij AB InBev is onder meer bekend van merken zoals Bud, Hertog Jan, Jupiler, Leffe, Dommelsch en Corona. Bij de brouwer werken in Nederland 550 werknemers.
Kennis van de Nederlandse markt
Chris Vanbroekhoven werkt bijna 13 jaar bij AB InBev en kent de Nederlandse markt en organisatie goed. In 2008 startte hij bij AB InBev als ‘Global Management Trainee’. Hierna werkte hij 5 jaar in diverse accountmanagement rollen in Nederland en België. In 2015 werd hij verantwoordelijk voor Trade Marketing in Nederland, België en Luxemburg, om vervolgens Group Accountmanager te worden voor het retailkanaal in België. In 2018 werd Chris verantwoordelijk voor Sales Operations in West-Europa en de afgelopen twee jaar werkte hij als Retaildirecteur in België. Tijdens deze periode droeg hij in België bij aan de groei op enkele wereldwijde merken, zoals Stella Artois & Corona, maar hielp hij ook mee aan de succesvolle lancering van het nieuwe bier Victoria.
Chris Vanbroekhoven: “Allereerst wil ik Nicolas Bartholomeeusen bedanken voor het fantastische werk dat hij in Nederland heeft geleverd. In de afgelopen jaren heeft Bierbrouwerij AB InBev in Nederland sterke resultaten geleverd, met jaarlijks een solide groei qua marktaandeel. Een van de hoogtepunten is absoluut de lancering van Bud in 2019 en de uitbreiding van onze non-alcoholische portfolio. Hij heeft de Nederlandse organisatie uitstekend geleid in de moeilijke COVID-19 periode, die naar het einde toe beweegt. De impact op onze klanten en organisatie is fors, want in de horeca wordt nog steeds geen druppel bier verkocht. Ik geloof erin dat we samen met onze partners sterker uit deze crisis zullen komen en dat we spoedig weer vooruit kunnen kijken. Daarnaast kijk ik er enorm naar uit de populariteit van onze bieren verder te laten groeien in Nederland en om onze positie verder uit te bouwen. Onze droom is marktleider te worden in Nederland en we zullen ons merkenportfolio blijven uitbreiden om deze ambitie te verwezenlijken.”