Regelmatig worden er nieuwe producten voor de horeca gelanceerd. Van trendgerichte keukeningrediënten tot handige technologieën die het hoofd bieden aan het personeelstekort; allemaal interessante aanvullingen voor jouw horecazaak. In deze rubriek belichten we enkele producten die deze maand zijn geïntroduceerd.
Gemak, smaak en gezondheid
Vanaf april dit jaar brengt Hela zeven nieuwe maaltijdsauzen op de markt die foodprofessionals helpen op het gebied van gemak, smaak en gezondheid: Tomate Mexicana, Pomodoro Italia, Asian Umami, Salsa Verde, Rijke Champignon, Bonte Peper en Kruidige Stoof. Alle zeven varianten zijn geschikt voor vlees, vis of vega. De sausen zijn bruikbaar voor bereiding in de oven, pan, magnetron, au-bain marie en sous-vide.
Nieuwe look
Glenmorangie heeft een vernieuwde uitstraling en naam onthuld voor zijn bekroonde 18 jaar oude whisky. De Highland single malt Scotch whisky werpt een nieuw licht op zijn luxe icoon en presenteert de Glenmorangie Infinita 18 Years Old. Met elegante bloemige noten, doorweven met honing, gedroogd fruit en subtiele kruidigheid, wordt deze single malt door de maker beschouwd als zijn meest complexe en prachtig uitgebalanceerde whisky.
Una Maximas New Zealand Rice Lager
De samenwerking tussen Utrechtse slijterijketen Una Más, Terwijde Bierclub en brouwerij Maximus om bijzondere wereld-bierstijlen op de kaart te zetten beviel vorig jaar zo goed dat de draad opnieuw is opgepakt. Het resultaat is een Una Maximas New Zealand Rice Lager (5,5 procent). De partijen kozen voor speciale en kostbare Nieuw-Zeelandse hoppen die gecombineerd worden in een ‘rice lager’ biertype. Door rijst te gebruiken ontstaat een wat droger en strak bier, waarbij de gebruikte Nelson Sauvin en Nectaron hoppen maximale aandacht krijgen. Je proeft witte wijn-, kiwi- en limoentonen, aangevuld met perzik en tropisch fruit.
Blijf op de hoogte!
Eén keer per week het actuele en relevante cafénieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.