Jopen, de grootste onafhankelijke craft brouwerij van Nederland, en ’t Taphuys kondigen aan dat zij een intensieve samenwerking aangaan. ‘t Taphuys staat bekend om zijn unieke horecaconcept waarbij gasten zelf hun drankjes kunnen tappen via een kaartsysteem. De samenwerking is voor Jopen een nieuwe stap in de richting naar groei, duurzaamheid en een grotere zichtbaarheid in de Nederlandse horecawereld.
‘t Taphuys heeft vestigingen in Tilburg, Utrecht en Arnhem. Later dit jaar zal er een vierde filiaal openen in Eindhoven. Met het partnerschap versterkt Jopen zijn huidige positie verder in zowel horeca als in andere regio’s. De samenwerking tussen Jopen en ‘t Taphuys gaat echter verder dan alleen de verkoop van de bieren.
“In de vestigingen van ’t Taphuys zal aan de tapwanden een uitgebreid assortiment Jopenbieren te vinden zijn. Bovendien organiseren we komend jaar gezamenlijke events, zoals proeverijen, tap takeovers en masterclasses. Ook zijn we van plan om samen exclusieve limited edition bieren uit te brengen”, licht Lydian Ordeman-Zoetman, commercieel directeur van Jopen toe. “In elke locatie van ‘t Taphuys wordt de komende periode de Jopen look & feel duidelijk geïntegreerd. Met dit alles kunnen we de Jopenliefhebbers nóg beter van dienst zijn. En wie weet volgen er in de toekomst meer Taphuyzen in Jopenstijl!”
Zelftapsysteem
“Wij zijn erg trots om deze samenwerking te bekrachtigen”, vult Michel Ordeman, algemeen directeur van Jopen, aan. “We delen de drive om gasten een verrassend assortiment bier aan te bieden, waarbij kwaliteit en innovatie voorop staat. ’t Taphuys maakt gebruik van een zelftapsysteem met veertig tot honderd bieren. Je kunt aan de tapwanden zelf tappen, proeven en ontdekken. Deze samenwerking biedt ons de mogelijkheid om ervaring op te doen met dit unieke concept. In de toekomst willen we in de Pastorie van de Jopenkerk Haarlem ook graag een self service-concept introduceren.”
Groei en duurzaamheid middels crowdfunding
Deze samenwerking met ’t Taphuys is een nieuwe, strategische stap in de groei-, verduurzamings-, en innovatieplannen van Jopen. Ook de verduurzaming van de brouwerij, installatie van een zelftapsysteem én de aanschaf van een rotatiebliklijn vuller staan op de planning. Jopen beoogt deze plannen te realiseren middels een crowdfunding campagne, die afgelopen weekend met zes maanden verlengd is. Met ruim 1.100 kersverse mede-eigenaren van Jopen is er al bijna 850.000 euro opgehaald. Fans en bierliefhebbers hebben nu nog tot eind dit jaar om zich in te schrijven als investeerder en zo onderdeel te worden van de grootste Craft Bier beweging van Nederland.
Blijf op de hoogte!
Eén keer per week het actuele en relevante cafénieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.