De dj’s zijn inmiddels al een week uit het Glazen Huis. De gemeente Breda heeft aangekondigd het evenement te evalueren, maar Bredavandaag nam een voorproefje en sprak met een aantal horecaondernemers op de Grote Markt.
“Wij hebben tijdens Serious Request meer bier verkocht dan we met carnaval doen”, vertelt Geertje Klijn, bedrijfsleider van Gastrobar Floor. Het restaurant zat op gelijke hoogte met het Glazen Huis. “We mochten natuurlijk geen buitenbar plaatsen, maar we konden een tap nét binnen plaatsen. Dat heeft voor de enorme omzet gezorgd, want qua eters was het erg rustig.”
Dirk van der Voort, eigenaar van Tapasbas De Markt, kijkt ook terug op een geslaagde week. “In de kerstvakantie is het normaal al ontzettend druk, maar omdat Serious Request nu niet in de vakantie viel had je een extra week met topdrukte.”
Daan van Eemdenburg, eigenares van Zeezicht en Café Sam Sam, is ook erg te spreken over de week van Serious Request. “Het heeft bij ons van ’s ochtends tien tot middernacht vol gezeten”, vertelt ze. “Er hing ook een ontzettend gezellige en toffe sfeer in de stad.”