Door een sterke vraag in Europa en Azië heeft Heineken in het eerste kwartaal van 2017 meer bier kunnen verkopen. Dat het heeft de brouwer laten weten in een handelsbericht. Analisten hadden in eerste instantie een afzetdaling verwacht, maar het geconsolideerde volume zwol aan van 43,5 miljoen hectoliters naar 44 miljoen hectoliters.
De groei werd met name gerealiseerd in Azië en Europa, volgens de Amsterdamse brouwer is het met name een uitdaging om ook in Afrika, het Midden-Oosten en Europa te groeien. Daar werd in afgelopen kwartaal een lagere afzet gerealiseerd. De Verkoop in Noord- En Zuid-Amerika was in principe goed, maar door een lagere afzet in Brazilië daalde het volume in deze regio met 0,7 procent.
Heieneken liet verder weten dat de nettowinst steeg van 265 miljoen euro naar 293 miljoen euro. Ook wil de brouwer gebruik gaan maken van het distributienetwerk van de biertak van Japanse Kirin in Brazilië. In februari kondigde Heineken al aan dat het de bieractiviteiten wil overnemen. De Heineken-activiteiten werden tot die tijd verspreijd door een bottelaar van Coca-Cola.