Bierbrouwer Grolsch introduceert wereldwijd een nieuwe glaslijn voor de horeca. De nieuwe glazen zijn qua design geheel in stijl met het groene 33cl flesje en de beugelfles van het biermerk. De afgeplatte zijden zorgen ervoor dat de glazen lekker in de hand liggen en dat ze een eigen karakter hebben.
*Zo eigen als Grolsch*
Stefan Rebergen, Directeur Horeca: "Grolsch is een merk met een unieke, eigen smaak en een passie voor kwaliteit. Onderzoek wijst uit dat mensen het prettig vinden om goed getapt bier te drinken uit een glas dat past bij hun favoriete merk. De glazen van de 'Music Glass Line' zijn net zo herkenbaar als ons icoon de Beugel. Daarnaast vinden we het belangrijk om samen met onze horecaklanten invulling te geven aan een eigen kijk op bier. Deze glazen zullen voor de ondernemer een extra impuls geven aan de omzet. Het is een onderscheidende glaslijn, die zorgt voor méér bierbeleving."
*Daar zit muziek in*
Soul, Funk, Pop, Jazz, Blues, Classic en Rock, dat zijn de namen van de nieuwe horecaglazen van Grolsch. Met de nieuwe Music Glass Line wordt de jarenlange relatie tussen Grolsch en livemuziek beklonken.
*Karakter en kwaliteit*
Na de introductie van het onderscheidende 33cl flesje en de groene beugelfles was het de beurt aan het glaswerk. Bij het genieten van bier speelt immers niet alleen het proeven een rol, ook zien en voelen zijn van cruciaal belang. De glazen van de Music Glass Line zijn in lijn gebracht met de Grolsch flessen. De glazen hebben een robuuste uitstraling, staan stevig op tafel en gaan lang mee.
*Getest en oké bevonden*
De nieuwe glazen zijn getest in diverse horeca-gelegenheden. De ervaringen zijn zeer positief. De glazen liggen dankzij het doordachte ontwerp en de robuuste kwaliteit goed in de hand en zijn hierdoor minder gevoelig voor breuk. Daarnaast zorgen microscopische gaatjes in de bodem van de glazen (nucleation) voor extra leven in het bier. Deze gaatjes, ook wel mousseerpunten genoemd, verhogen de snelheid waarmee het koolzuur vrijkomt. Het resultaat is een sprankelend bier met een mooie schuimkraag.
~Frank Lindner~
Grolsch introduceert nieuwe horecaglazen
9 november 2010