Grolsch gaat alle verpakkingen, waaronder flessen en blikjes, voorzien van educatieve logo's. Er komen logo's die wijzen op geen alcohol voor minderjarigen, tijdens zwangerschap en in het verkeer. De bierbrouwer
gaat met ingang van 1 januari 2014 als eerste Nederlandse brouwer al haar verpakkingen van bier voorzien van de educatieve icoontjes
*Effect van alcohol*
Met behulp van deze logo's wil Grolsch het bewustwordingsproces voor verantwoord alcoholgebruik verder stimuleren. De logo's worden op Grolsch verpakkingen geplaatst in combinatie met een verwijzing naar de website "www.talkingalcohol.com":http://www.talkingalcohol.com. Deze site geeft, ook in het Nederlands, informatie over de effecten van alcohol op je lichaam.
*Brede boodschap*
Met ingang van 1 januari 2014 gaat de leeftijdsgrens voor alcoholconsumptie omhoog van 16 naar 18 jaar. Voor Grolsch was dit aanleiding om niet alleen haar 18+ slogan op de verpakkingen aan te passen, maar meteen een bredere boodschap te gaan voeren. De educatieve logo's komen voort uit afspraken die SABMiller Europa heeft gedaan aan het European Alcohol and Health Forum en zullen worden doorgevoerd op alle verpakkingen van de verschillende SABMiller biermerken.
~Door~ "~Frank Lindner~":mailto:frank.lindner@uitgeverijps.nl
Grolsch geeft les op de fles
23 december 2013