Brouwerij Kees haalt binnen 24 uur 150.000 euro op voor groei en verduurzaming

Auteur: redactie
Bier Ondernemen 20 juni 2024
Brouwerij Kees haalt binnen 24 uur 150.000 euro op voor groei en verduurzaming

Bierbrouwerij Kees uit Middelburg financiert in korte tijd succesvol 150.000 euro via CrowdAboutNow. Binnen 24 uur wist de brouwer 115 van zijn fans te activeren om mee te investeren in verdere groei en verduurzaming van de brouwerij.

Brouwerij Kees is opgericht in 2014, door brouwer Kees Bubberman. Na jarenlange ervaring als chef-kok en amateur-brouwer begon hij in dat jaar zijn eigen brouwerij. De brouwerij staat bekend om zijn vakmanschap en unieke bieren vol karakter, onder andere zijn bier Hazy Sunrise en Export Porter vielen afgelopen jaren in de prijzen. In de afgelopen tien jaar heeft de Brouwerij snel naam gemaakt in binnen- en buitenland.

Verduurzaming en groei

Nu staat Brouwerij Kees op het punt om de productiecapaciteit te verhogen, het team uit te breiden en duurzame innovaties door te voeren. Met de succesvolle crowdfunding liggen er plannen om in het gehele productieproces stappen te maken op het vlak van duurzaamheid. “We investeren in een stikstofgenerator waarmee we het gebruik van CO2 met 95 procent kunnen verminderen, ook stappen we over op digitaal geprinte blikken waarmee we zorgen voor minder plastic in ons dierbare milieu!", aldus Bubberman. Om verder te groeien investeert Bubberman onder andere in marketing om te zorgen voor meer bekendheid onder bierliefhebbers.

Binnen 24 uur succesvol

De crowdfunding op CrowdAboutNow was binnen 24 uur een succes, met 115 investeerders werd in korte tijd het maximale bedrag van 150.000 euro opgehaald. Dit getuigt van een sterke achterban, Mark Laagewaard oprichter van CrowdAboutNow: “De crowdfunding campagnes van Kees Bubberman zijn altijd in korte tijd een succes, hij heeft een hele sterke groep fans om zijn brouwerij heen gebouwd die samen met hem de brouwerij tot een succes willen maken. We zijn trots hier onderdeel van te mogen zijn. Gefeliciteerd Kees en team!”

Het is niet de eerste keer dat Brouwerij Kees samenwerkt met CrowdAboutNow voor de financiering, dit was zijn vierde crowdfunding op het platform. Zijn eerste crowdfunding was in 2015 om een Russian Imperial Stout te brouwen, een zwaar en bijzonder bier met een alcoholpercentage van 15 procent.

Blijf op de hoogte!

Eén keer per week het actuele en relevante cafénieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Overig nieuws