Arca Bar wordt nieuw leven ingeblazen met een geheel vernieuwd barconcept. De nieuwe signature cocktails en het food menu zijn vanaf donderdag 6 juni te verkrijgen en maken de bar nog meer een hotspot met creatieve cocktails en hapjes geïnspireerd op de Portugese keuken.
Het food menu biedt een heerlijke mix van ‘Portugese wijnhapjes’ - zoals beschreven door de bekroonde chef-kok Henrique Sá Pessoa - petiscos, barhapjes en verleidelijke sandwiches, de perfecte begeleiding bij elke cocktail. Voorheen was Arca Bar een verlengstuk van het restaurant, met kleinere porties van restaurantgerechten. Nu krijgt de bar zijn eigen identiteit met een relaxte sfeer, unieke menu's en signature gerechten.
Het nieuwe menu is geïnspireerd door de Portugese smaken en tradities, maar dan met een moderne twist. Denk aan rijke ossenstaartkroketjes, knapperige La Bomba de Verduras, pao com tomate, jamon Iberico, en een selectie van sandos en sliders, waaronder een traditionele bifana met een moderne kimchi-twist en de beroemde Francesinha.
Een bijzondere samenwerking met InBread leverde de bar al de 'Cheek-Y Asian Sando' op, een culinaire creatie van Henrique Sá Pessoa en InBread. Dit gerecht bevat Hokkaido melkbrood, langzaam gegaarde varkenswang en honing-chili-soja-gemarineerde eierdooiers. Vanwege de grote populariteit staat de Cheek-Y nu permanent op het menu van de Arca Bar.
Het nieuwe Signature Cocktail concept van Arca Bar is geïnspireerd door het thema 'Course of Life' van de kunstcollectie van Atelier Van Lieshout. Met meer dan 125 kunstwerken verspreid door het restaurant, de bar en het hotel, brengt Arca nu dit kunstconcept verder in de barervaring met de creatie van haar nieuwe signature cocktail menu. Elke cocktail vertelt een verhaal en neemt gasten mee op een nostalgische reis door belangrijke momenten in het leven. Het menu biedt acht unieke cocktails die herinneringen oproepen aan belangrijke momenten.
Felix Heyman, hoofdbarman en de bedenker achter deze nieuwe cocktaillijst samen met Alessandro Mannello (Groepsbarmanager), beschrijft de nieuwe signature cocktails als een ‘levendige trip down memory lane’. Met name bij de cocktail 'First Date' probeert hij de verschillende eerste date-ervaringen van gasten aan te spreken. “Het kan een ontmoeting bij koffie zijn, een bioscoopdate of misschien een glas wijn. Door koffie-geïnfuseerde bourbon en rum, vermouth en een zelfgemaakte popcornschuim, hopen we voor elke gast een andere (hopelijk positieve) herinnering aan een eerste date op te roepen.”
Blijf op de hoogte!
Eén keer per week het actuele en relevante cafénieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.