Supermarktketen Albert Heijn gaat de komende maanden experimenteren met koffiecafés en afhaalrestaurants in een aantal winkels. Dat laat een woordvoerster van de keten weten aan ABM Financial News. Vanaf vrijdag krijgen twee vestigingen van Albert Heijn een Bakery Café en een Deli Kitchen.
Bakery Kitchen verkoopt koffie, frisdrank en broodjes. Bij Deli Kitchen worden afhaalmaaltijden klaargemaakt, die de klant zelf met samenstellen met verse ingrediënten.
De eerste Albert Heijn-winkels waar dit concept wordt uitgerold zijn in het Food Plaza achter de Dam en op het Gelderlandplein, beide in Amsterdam. Het is de bedoeling dat er dit jaar nog zes vestigingen van de supermarktketen worden uitgerust met het horecaconcept. De modules zijn zo gemaakt dat ze in ieder filiaal zijn in te zetten.
Trend
Met het openen van horecaconcepten wil Ahold Delhaize, het moederbedrijf van Albert Heijn, inspelen op de trend dat er meerdere eetmomenten zijn per dag, in plaats van ontbijt, lunch en avondeten. Albert Heijn is niet de eerste supermarkt dat horecaconcepten in zijn winkel heeft. Jumbo lanceerde in 2013 restaurants in de grootste supermarken. Plus kwam vorig jaar met De Makerij, waar ook maaltijden vers worden bereid.