De Grolsch Horeca Academie bestaat 20 jaar. De academie is in 1993 ontstaan vanuit het besef dat Grolsch als brouwerij mede de taak heeft een bijdrage te leveren aan verdere
professionalisering van de horecabedrijfstak. Er werd een speciale jubileumdag georganiseerd voor onder andere oud-studenten.
*Out-of-the-box*
Deze dag stond in het teken van kennis delen, een belangrijke succesfactor van de opleiding. Ton Lenting, initiatiefnemer en docent, wist de ondernemers te inspireren met zijn visie op de toekomst. "De samenleving verandert fundamenteel. Daar moet je op inspelen, anders mis je de boot. En ik zie keer op keer bedrijven en oud-studenten die dat doen. Bedrijven die jaarlijks plussen in omzet, ieder jaar opnieuw, ook nu. Het kan, zolang je maar vernieuwd. Out-of-the-box denken, dat is één van de zaken die je leert tijdens de Grolsch Horeca Academie."
*Nieuwe contacten en inspireren*
Nieuwe bieren van Grolsch en ontwikkelingen binnen de biermarkt vormden de basis voor interessante lezingen en workshops. En uiteraard was er voldoende gelegenheid om bij te praten, herinneringen op te halen en toekomstplannen te delen. "Zoveel ondernemers bij elkaar, dat is uniek", vertelt Rob Walrave, binnen Grolsch het aanspreekpunt voor de Grolsch Horeca Academie. "Mensen leren zoveel van elkaar. Dat blijkt tijdens de opleiding, maar ook daarna. Ik heb al veel oud-studenten gesproken die met nieuwe ideeën en nieuwe energie naar huis gaan. De opleiding en onderlinge contacten inspireren. Als brouwerij zijn we daar enorm trots op."
~Door~ "~Myrtille Vromans~":mailto:myrtille.vromans@uitgeverijps.nl
20 jaar voor Grolsch Horeca Academie
27 november 2013