Rectificatie De CaféKrant septembereditie

16 oktober 2014
Rectificatie De CaféKrant septembereditie

Onlangs gingen we op bezoek bij café De Rooie Reiger in Vianen. Een topzaak met een bevlogen kastelein aan het roer. Bij de overname heeft hij veel steun
gehad aan de voormalige eigenaresse van de zaak, die hem met raad en daad bijgestaan heeft bij de opstartfase. Enkele gasten die al langer in de zaak komen en de voormalige eigenaresse hebben zich gestoord aan de kop boven het artikel. Waarschijnlijk geheel terecht, aangezien zij in het verleden ook met veel plezier in de zaak kwamen en het toen ook al een leuke zaak was. Het betreft een kop die wij op de redactie hebben gemaakt, en waarvan Herman Gleis, de huidige eigenaar, niet op de hoogte was. Deze was door ons niet negatief bedoeld, en behoeft enige uitleg. Mocht deze kop en enkele streamers negatief geïnterpreteerd zijn, of als kwetsend ervaren worden door de betrokkenen, dan bieden wij bij deze onze welgemeende excuses aan.

*Hulp van oude eigenaresse*
In De CaféKrant kon je lezen dat er af en toe wel eens problemen waren in de zaak, en dat Herman Gleis er zijn uiterste best voor doet om de zaak zijn positieve imago te laten behouden. “De vaste gasten die hier ten tijde van de oude eigenaresse altijd kwamen, daarvan komen de meeste gelukkig nog steeds. Ze maken hier de sfeer en zijn altijd in voor een praatje”, vertelt Herman. “De vorige eigenaresse heeft altijd haar best gedaan om deze zaak een zo positief mogelijk imago te geven en die lijn trekken wij door. Ook heeft zij ons verteld waar we op moeten letten na de overname en we hebben nog steeds goed contact. Wij doen sommige dingen op onze eigen manier, want iedereen heeft immers een ander soort zaak voor ogen en naar onze mening is dat gelukt.”

*Oude en nieuwe gasten*
“Op dit moment hebben we een grote groep vaste gasten die hier al kwam toen de oude eigenaresse er nog zat en bovendien krijgen we er nieuwe gasten bij. De problemen die er toen waren? Natuurlijk waren er weleens dronken mensen, maar die heb je in iedere kroeg. Het enige verschil is, dat wij andere muziek draaien, een lunchkaart aanbieden en het interieur aangepast hebben. Zo voelen zowel de gasten die de zaak van vroeger kennen als nieuwe gasten zich hier thuis.”


Overig nieuws