Hoewel de Nederlandse biermarkt nog steeds onder druk staat, heeft Bavaria in 2012 de omzetgrens weten te overtreffen. De netto omzet steeg met 52,5 miljoen euro ten
opzichte van 2011.
*Innovaties en investeringen*
In totaal produceerde Bavaria vorig jaar wereldwijd 5,8 miljoen hectoliter bier. De bierbrouwer heeft (wederom) flink geïnvesteerd om ook in de toekomst een sterke positie op de wereldbiermarkt te waarborgen. Mede dankzij succesvolle innovaties en investeringen in verschillende segmenten, nam het volume en de omzet van alle merken van Bavaria in Nederland toe.
*Kansen in Azië en Afrika*
De wereldbiermarkt groeit nog steeds. De buitenlandse afzet van het biermerk is in 2012 dan ook gestegen naar 3,7 miljoen hectoliter. De brouwer bewerkt de internationale markt met een aantal merken: Bavaria, Bavaria 0.0%, 8.6, Swinckels' en enkele speciaalbiermerken. Voor 2013 ziet het bedrijf veel kansen in verschillende nieuwe markten als Azië en Afrika en zal daar extra gaan investeren.
*Spanning voor biermarkt blijft*
Frank Swinkels, directielid van Bavaria, licht toe: "Bavaria verwacht dat de Europese biermarkt in 2013 onder spanning blijft staan. Maar mede doordat we een aantal belangrijke strategische stappen hebben genomen, waaronder de definiëring van de strategie en verdere uitrol hiervan, alsmede de verdere optimalisatie van de productie, zien we voldoende kansen voor de toekomst."
~Myrtille Vromans~
Positieve cijfers voor Bavaria
11 april 2013