Laten zien wat je drinkt en gezellig samen met je vrienden een drankje delen, wordt steeds populairder. In toenemende mate wordt een fles wijn, een fles Prosecco of een pitcher bier besteld. Vandaag komt daar een nieuwe optie bij: de Bacardi & Coca-Cola Carafe. Geïnspireerd door de shared drinking-trend ontwikkelden beide merken samen deze pitcher voor de welbekende Cuba Libre.
*Aantrekkelijke optie*
De Carafe bevat Bacardi Superior Rum, Coca-Cola horecafles, ijs en verse limoen. De ideale mix, perfect geserveerd, die ook nog eens kan zorgen voor een verkoopstijging tot 10%. Het prijsvoordeel, maar ook de hippe uitstraling van de Carafe, maken het voor de consument een aantrekkelijke optie.
*Perfect geserveerd*
Shared drinking is de trend van dit moment, maar beperkt zich vaak tot wijn of bier. De prijs voor een fles sterke drank en flesjes frisdrank is voor veel consumenten vaak te hoog. Met de introductie van de Carafe komt daar verandering in. De prijs voor een Carafe is scherp, het uiterlijk hip en de drank perfect gemixt. De Bacardi & Coca-Cola wordt lang niet altijd in dezelfde verhouding geschonken. Hierdoor kan de smaak van de Cuba Libre aanzienlijk verschillen. Uit één Carafe gaan vijf glazen, ideaal om samen met vrienden van te genieten. Consumenten laten graag zien hoe en wat ze drinken. Met de introductie van de Carafe wordt hier goed op ingespeeld.
*Goede mix*
"We verwachten dat de Carafe een groot succes wordt in de horeca. Tijdens de testperiode werden er gemiddeld vier Carafes per zaak per week verkocht. Dit betreft additioneel volume op de reguliere verkoop. Consumenten blijken het een goede deal te vinden en gaan vaak tot herhaling van de bestelling over."
~Nienke Duimelaar~
Nieuwe Bacardi & Coca-Cola Carafe
11 juni 2010