Nieuw uiterlijk en nieuwe landen Affligem

17 februari 2014
Nieuw uiterlijk en nieuwe landen Affligem

Het van origine Belgische abdijbier Affligem heeft qua uiterlijke verpakking een transformatie ondergaan. Het bier uit de portfolio van Alken-Maes, een dochter van Heineken, heeft een modernere
look en feel gekregen. Uitbreiding voor de nummer twee van de Belgische biermarkt wordt gezocht in 24 nieuwe landen.

*Gistglaasje*
Topprioriteit voor het nieuwe uiterlijk was het behoud van de passie en kwaliteit die het op fles hergiste bier kenmerken. Mede hierom heeft Affligem ‘De perfecte degustatie’ geïntroduceerd. Biersommelier Luc De Raedemaeker licht toe: “Affligem kan je op verschillende manieren degusteren. Affligem ontwikkelde speciaal daarvoor een ‘serving tray’ om de consument zijn favoriete Affligem ten volle te kunnen laten beleven. Centraal in de tray staat de Affligem-fles, met daarnaast de body (het glas) en de soul (het gistglaasje). Zo kan je je Affligem op de klassieke manier degusteren: puur; ofwel met de gist erbij ofwel drink je de gist apart uit het kleine glaasje.”
Per 1 april wordt het nieuwe uiterlijk in de horeca uitgerold.

*Nieuwe markten*
In het buitenland neemt de vraag naar speciaalbieren zoals Affligem toe. Tegen eind 2014 zal Affligem daarom in 35 landen beschikbaar zijn, 24 meer dan voorheen. Uitbreiding wordt eerst gezocht in de VS en West-Europa. Later volgen een aantal Aziatische landen. De export van Affligem groeide de afgelopen periode telkens met zo'n 20% per jaar.

~Door~ "~Frank Lindner~":mailto:frank.lindner@uitgeverijps.nl

Overig nieuws