Royaan gaat Kwekkeboom flink onder handen nemen. Het assortiment wordt uitgebreid met nieuwe producten en het merk zal in het voorjaar voor het eerst verkrijgbaar zijn in de supermarkt.
*Nieuwe impuls*
Royaan wil een nieuwe impuls geven aan de kroketten van Kwekkeboom. ÂWe gaan met het merk nieuwe dingen doen, verse ingrediënten gebruiken en andere smaakvariaties opzoekenÂ, zegt marketing directeur Flip Houtman. Royaan wil als producent de consument helpen bewuster te snacken. ÂDe trend is dat consumenten gevarieerder willen eten en precies willen weten wat ze in hun mond stoppenÂ, aldus Houtman. Het merk voegt daad bij het woord. In april wordt een draadjesvleeskroket en Âbitterbal geïntroduceerd en twee varianten kaassoufflés. Op termijn zullen ook vegetarische snacks en hartige tussendoortjes verkrijgbaar zijn.
*Merk blijft exclusief*
Voor het eerst zal een deel van het assortiment ook verkrijgbaar zijn in de supermarkt, zoals de originele Kwekkeboom rundvleeskroket. De belangrijke producten van het merk blijven echter uit de schappen. ÂDe commerciële ondersteuning gaan we concentreren bij foodservice klanten, juist omdat we een belangrijk deel van ons assortiment exclusief aan hen blijven leverenÂ, zegt Houtman. ÂDenk aan onze biologische productlijn, specifieke smaken en specials, zoals de zuurkoolkroketten. Dat consumenten straks snacks van Kwekkeboom ook in de supermarkt kunnen kopen, is volgens de directeur goed voor de bekendheid en de doorverkoop in foodservice.
~Marijn Brok~
Kwekkeboom krijgt extreme makeover
14 februari 2013