BBB 2011 geënt op échte horecaondernemer

26 juli 2010
BBB 2011 geënt op échte horecaondernemer

Van maandag 31 januari tot en met donderdag 3 februari 2011 staat de échte horeca-ondernemer centraal tijdens de 57e editie van de BBB in MECC Maastricht. De echte horeca-ondernemer kan zijn hart ophalen tijdens de 2011 editie van Nederlands oudste horecavakbeurs. Niet alleen zijn alle facetten voor een succesvolle bedrijfsvoering aanwezig, ook kan er kennis worden opgedaan en kunnen er contacten worden gelegd die een horecabedrijf in de volle breedte van het woord doen groeien.

*Verrijking*
Op het BBB themaplein dat centraal op de beursvloer gelegen is, kan de bezoeker zich drie dagen lang verrijken middels interessante lezingen en workshops. Relevante en specifieke onderwerpen voor de sectoren restaurant, café, fastservice en hotel zullen de revue passeren. Op de thema’s markt, trends, sales en personeel wordt dieper ingegaan.

*Programmering*
De BBB heeft een uitgebreide randprogrammering. De Columbus Trofee, aanmoedigingsprijs voor startende en eigenzinnige horecaondernemers die werkzaam zijn als toeleverancier aan de horeca, wordt op de eerste beursdag uitgereikt. Stichting Nationale Biertapwedstrijden organiseert op woensdag de Nationale Biertapwedstrijden. Woensdagmiddag vindt het Nederlands Kampioenschap Oesters Openen plaats. Tijdens deze wedstrijd strijden 12 finalisten om de felbegeerde titel Nederlands Kampioen. Traditiegetrouw organiseert Stichting Europa Culinair (SEC) gedurende alle beursdagen een zevental wedstrijden, waarmee zij trachten het horecavak te promoten. Nieuw in de SEC stand is de Italiaanse wedstrijd die Culinair Italië namens ICIF (Italian Culinary Institute for Foreigners) op dinsdag organiseert. Op het BBB Speciaalbier Plein kunnen speciale, verrassende bieren geproefd worden.

*'Lucht' tussen beurzen*
Op verzoek van vele exposanten vindt de komende editie van de BBB niet in week 4, maar in week 5 plaats. Zij vonden een week extra ‘lucht’ tussen de Horecava en BBB wenselijk. Na hier als RAI Groep naar gekeken te hebben, is met deze koerswijziging ingestemd. De extra tijd die zo is gecreëerd, kan door de exposanten benut worden om leads op te volgen.

*Bezoekers*
Tijdens BBB 2011 presenteren ruim 200 exposanten zich. Meer dan 20.000 bezoekers worden verwacht. Hiervan bestaat het voornaamste deel uit beslissingsbevoegde horecaondernemers. Ook personen die verbonden zijn aan relevante kennis- en opleidingsinstellingen, overheidsinstellingen, adviseurs, trendwatchers en media behoren tot de bezoekers.

~Frank Lindner~

Overig nieuws