Michel Kolenbrander van Born2Brand was in het team verantwoordelijk voor het programma en het concept waarmee Smit’s Bouwbedrijf BV | Vink Bouw Nieuwkoop BV de tender voor het kopgebouw, Antoni, aan het Stationsplein in Delft gewonnen hebben. Op een centrale plek in Nieuw Delft, wordt ruimte gemaakt voor ontmoeting, kennisuitwisseling en innovatie; het DNA van Delft. In het robuuste complex ‘Antoni’ is ruimte voor een hoogstedelijk, gemengd programma van expositie- en vergaderruimtes, hotel met restaurant, werkruimtes, winkels en diverse woningen. Onder het gebouw komt een openbare stalling voor 2.400 fietsen. Antoni is ontworpen door Studioninedots uit Amsterdam.
Living Lobby
Na het verdwijnen van het spoorviaduct ontstaat in Delft een nieuw stadsdeel, een moderne uitbreiding van het historisch centrum: Nieuw Delft. Het Ontwikkelingsbedrijf Spoorzone Delft (OBS) vroeg voor het levendige Stationsplein dan ook om een prominent gebouw, mét aansluiting op de omgeving.
In het concept speelt de ‘Living Lobby’ met expositieruimtes, werkplekken en horeca een belangrijke rol. Dit fungeert tevens als etalage voor bedrijven in de stad zodat verbindingen worden gelegd tussen mens en techniek, innovatie en ondernemerschap. Op de verdiepingen wordt gewoond, al dan niet tijdelijk, in een hotel, in studio’s en in loftwoningen. Kolenbrander: “belangrijk onderdeel van het concept is dat zowel hotelgasten als bewoners gebruik kunnen maken van de services die men normaal gesproken in een hotel mag verwachten zoals een receptie, schoonmaak, technische dienst en roomservice.” Met Antoni richten we ons op jongere en oudere mensen die willen verblijven in de dynamiek van de stad.” De start van de bouw is voorzien in 2018.
HospitalityConcepting
Voor de conceptontwikkeling maakt Born2Brand gebruik van de HospitalityConcepting methode waarbij ondernemers in vijf stappen (merkidentiteit, doelgroep, waardeinnovatie, beleving en brandcoaching) van idee tot realisatie komen. Hiermee helpt Born2Brand bedrijven en ondernemers in hospitality, die zich willen onderscheiden, om écht het verschil te maken in gastbeleving, winst, publiciteit en continuïteit.
Stadsgebied Nieuw Delft
Centraal in Delft wordt een nieuw stadsgebied gerealiseerd: circa duizend woningen, circa 40.000m² voorzieningen en de inrichting van de openbare ruimte, waaronder een stadspark op het dak van de spoortunnel. Zie ook www.nieuwdelft.nl