Hoe Freddy Heineken de VS veroverde

Auteur: Thijs Jacobs
23 januari 2017
Hoe Freddy Heineken de VS veroverde

Zou het waar zijn of niet? Achter veel succesverhalen schuilt een geniale bedenker, maar of het volgende verhaal over het buitenlandse succes van Heineken correct is, weten we hier op de redactie niet...

Het verhaal gaat, dat meneer Heineken opdracht gaf aan reclamebureaus om een strategie te bedenken om de Verenigde Staten aan zijn pils te krijgen. Freddy Heineken was echter niet zo gecharmeerd van de suggesties die gedaan werden en besloot zelf een plannetje te bedenken.

Hij liet knappe jonge stelletjes langs de deuren van Amerikaanse kroegen gaan en liet ze vragen naar Heineken. Uiteraard liet hij meerdere stelletjes dezelfde zaken bezoeken, zodat zijn plannetje zeker zou gaan werken. Het biermerk was destijds nog totaal onbekend aan de andere kant van de oceaan, dus natuurlijk schonk de barman het niet. Freddy liet kort erop een vertegenwoordiger langsgaan bij dezelfde kroeg, waarna de uitbater uiteraard een bestelling deed. Want als hippe jongen mensen vragen naar Heineken, dan moet het wel een populair biertje zijn bij de jongere doelgroep, zo was de gedachte... Een simpele, doch geniale, zet van Freddy! Inmiddels is Heineken ook in de VS een 'household name'. 

Overig nieuws