Zet Âm op voor Oranje! Met die leus in het achterhoofd en gewapend met de Heineken Pletterpet, hebben ruim 300 Heineken-medewerkers 2010 horecazaken, supermarkten en slijterijen oranje gekleurd. De medewerkers, inclusief directieleden waaronder algemeen directeur van Heineken Nederland Philip de Ridder, dragen op deze manier hun steentje bij aan het Âhoofdsponsorschap van het Nederlands Elftal en de aanwezigheid van de oranjesfeer in horeca.
*In oranjesfeer*
De supermarkten, slijterijen en horecazaken werden voorzien van een flinke dosis Oranje promotiemateriaal. Philip de Ridder toverde zelf café d'Oude Enghe in Soest in Pletterpet- en Oranjesfeer. "Door onze KNVB sponsorship én de inmiddels spraakmakende traditie die we hebben opgebouwd met onze hoofddeksels; waren de verwachtingen hoog. We zien nu al dat de Pletterpet en het motto ÂZet Âm op voor Oranje worden omarmd."
*Eerbetoon*
De Heineken Pletterpet is een eerbetoon aan de Makaraba, een mooie traditie in het Zuid-Afrikaanse voetbal, maar vanzelfsprekend wel met een Nederlands tintje en een Heineken-knipoog. De Heineken Pletterpet is het jongste telg in de lange traditie van Heineken hoofddeksels rondom de grote toernooien.
~Nienke Duimelaar~
Heineken medewerkers kleuren café oranje
2 juni 2010