Heineken lanceert volgend jaar voor het eerst in de historie van het bedrijf een alcoholvrij biertje onder eigen naam: Heineken 0.0. Dat zei Heineken-topman Pascal Gilet in een interview met Het Parool. Het alcoholvrije bier wordt eerst in Nederland geïntroduceerd, daarna volgt de rest van de wereld.
Lancering in supermarkt en horeca
De lancering vindt begin maart gelijktijdig plaats in zowel de supermarkt als in cafés en restaurants. In het interview laat Gilet weten dat Heineken in het geheim ruim 2 jaar heeft gewerkt aan Heineken 0.0. Die tijd was vooral nodig om de smaak exact hetzelfde te krijgen als het reguliere Heineken-bier.
Heineken 0.0 is de eerste volledig nieuwe Heineken-variant die op de Nederlandse markt komt sinds het ontstaan van de bierbrouwer 150 jaar geleden. Tot voor kort was experimenteren met het moedermerk not done, schrijft Het Parool. Eerder dit jaar week Heineken hier al enigszins van af met het speciaalbier H41 dat exclusief in de horecaverkrijgbaar is. In het buitenland (de VS) heeft Heineken wel al langer Heineken Light, dat een laag alcoholpercentage van 3,3 procent heeft