Cider het nieuwe zomerdrankje? Als het aan bierbrouwer Heineken ligt wel. Het concern lanceert daarmee opnieuw een drank anders dan bier. Begin dit jaar kwam Heineken al met Bazar, een koffie- en theemerk voor de horeca, en nu volgt cider 'voor mannen'. Want de brouwer experimenteerde anderhalf jaar geleden al met het vooral in Engeland populaire licht-alcoholische drankje. Onder de naam Charli werd cider beproefd als bieralternatief voor vrouwen. Het kwam vervolgens als Jillz in de horeca.
Nu wil Heineken ook mannen verleiden tot cider, met Strongbow Gold. Heineken kreeg het drankenmerk vorig jaar in handen met de overname van brouwer Scottish & Newcastle. In Groot-Brittannië heeft Strongbow al lang en breed een vaste plek naast de diverse biertaps in de pubs.
"*Stuur door...*":mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20op%20De%20CafeKrant.nl&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20De%20CafeKrant.nl%0A%0Ahttp://www.decafekrant.nl/nieuws/heineken-komt-deze-zomer-met-cider-voor-mannen/
Heineken komt deze zomer met cider 'voor mannen'
11 maart 2009