Joop Weenk is een van de HorecaHelden van 2010. Hij is als bedrijfsleider werkzaam in Grand Café Du Commerce, een gezellig Grand Café in hartje Nijmegen waar iedereen zich thuis voelt. Joop is een man die zich het vuur uit de sloffen loopt voor zijn gasten. Maar hij heeft ook altijd een luisterend oor voor zijn medewerkers. ''Ik hou van hard werken. En ik eis veel, maar mijn mensen krijgen er ook veel voor terug.''
*Open staan voor suggesties*
Personeelsbeleid is een belangrijk onderwerp voor Joop. ''Goh, hier wordt tenminste wel naar mij geluisterd.'' Dat is een opmerking die Joop regelmatig te horen krijgt van zijn personeel. En daar is hij blij mee. Want managers houden naar zijn mening te vaak vast aan hun eigen kijk, waardoor ze niet meer open staan voor suggesties.
*Het inwerkprogramma helpt*
Bij het aannemen van nieuwe medewerkers let Joop vooral op de uitstraling. ''Hoe komt iemand binnen? Met het hoofd naar beneden, zonder oogcontact te maken? Of stapt iemand heel positief met een vrolijk ÂGoeiemorgen!´ de zaak in?'' Joop heeft veel aandacht voor zijn personeel en daagt ze uit hun grenzen te verleggen. Bij het inwerken van zijn personeel maakt Joop dankbaar gebruik van het inwerkprogramma uit de SVH Toolkit. ''Mijn nieuwe medewerkers weten dan meteen de weg. Dat is natuurlijk heel handig.''
*Gelijk aan de slag!*
Ook aan de slag met het InwerkProgramma uit de SVH Toolkit? Klik dan "hier!":http://www.horecahelden.nl/#5
Heel handig: het SVH InwerkProgramma
15 maart 2011