Sinds deze week heeft de Adult Non-Alcoholic Beverage Association (ANBA) een afdeling in Europa met een nieuw bestuur van professionals uit de dranken industrie. De organisatie staat ervoor om alcohol vrije drankenmerken voor volwassenen over de hele wereld te verenigen.
De voorkeur van de consument gaat steeds vaker uit naar alcoholvrije alternatieven. Om deze behoeftes tegemoet te komen, richt de Adult Non-Alcoholic Beverage Association (ANBA) haar tweede afdeling op, die de producenten in Europa vertegenwoordigt.
De eerste afdeling, die in Noord-Amerika werd opgericht, heeft reeds bijgedragen tot de groei van de bier, wijn, gedistilleerd en kant-en-klare cocktails sector. Dit heeft ervoor gezorgd dat de consument steeds meer keuze krijgt uit alcoholvrije dranken voor elke sociale gelegenheid. Dit wordt nu uitgebreid naar Europa om de groei te ondersteunen die de drankenindustrie doormaakt.
ANBA is opgericht om het gebrek aan universele regelgeving aan te pakken, de richtlijnen voor internationale handel en marktexpansie te verstrekken, en een centrale entiteit voor de belangrijkste belanghebbenden (consumenten, detailhandelaren, leveranciers en complementaire industrieën) te bieden.
De oprichtende bestuursleden van ANBA UK/EU zijn onder meer vertegenwoordigers van Lyre's Spirits Co, Thomson, Scott Noughty, Savyll, lsh Spirits, Drop Bear Beers, Mocktails, Lucky Saint, Big Drop Brewing, en Mindful Brands.
"Oprichters van niet-alcoholische dranken erkennen dat ze samen sterker staan. Nu het marktaandeel sneller groeit dan de regelgeving, heeft de nieuwe ANBA UK/EU een belangrijke taak om ervoor te zorgen dat regelgevingslandschappen eerlijk blijven en consumenten vertrouwen krijgen in de kwaliteit van de producten," zegt Mark Livings, voorzitter van het ANBA-bestuur en medeoprichter van Lyre's Sprits Co. "Met een verenigde stem via ANBA, zullen we meer relevantie, acceptatie en duurzame groei brengen voor ons snel ontwikkelende deel van de wereldwijde drankenindustrie."
De Europese afdeling van ANBA zal samen werken met de Noord-Amerikaanse afdeling, dit zorgt voor een nieuwe mindset in de alcoholvrije sector dat impact heeft op wat en hoe mensen over de hele wereld drinken.
ANBA zal dit bereiken door:
Het opleiden en betrekken van alle belanghebbenden om de groei van de industrie te versnellen;
Het creëren van industrie- en regelgevingsnormen voor de industrie;
Het ontwikkelen van strategieën voor pleitbezorging, beleid en overheidszaken die haar leden beschermen en ondersteunen;
Het bieden van de nieuwste inzichten en trends in de industrie;
Het benutten van collectieve koopkracht voor ledenkortingen op zakelijke hulpmiddelen en diensten;
Het bieden van professionele ontwikkeling, netwerken en zakelijke ondersteuning aan leden.