'Doet u mij maar de middelste'

15 maart 2009
'Doet u mij maar de middelste'

Recent onderzoek van de Universiteit van Tilburg heeft wederom uitgewezen dat consumenten in de meeste gevallen kiezen voor de middelste optie uit een reeks van producten. Zo hebben consumenten het gevoel dat ze er geen buil aan kunnen vallen.

‘De middelste is niet de duurste en ook niet de kwalitatief minste is de redenering’. Dit biedt kansen voor de horeca. Te denken valt de introductie van drie type glazen met verschillende volumes, maar ook het belang van een keuzemenu wordt hiermee weer eens benadrukt. Veel horecaondernemers hanteren een standaard brutomarge bij het vaststellen van de verkoopprijzen. Om optimaal rendement te kunnen halen uit dit specifieke consumentengedrag is het aan te bevelen om drie verschillende menu’s te presenteren waarbij het middelste menu de hoogste brutowinstbijdrage levert.

Horeca-accountancy.nl, info@horeca-accountancy.nl

"*Stuur door...*":mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20op%20De%20CafeKrant.nl&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20De%20CafeKrant.nl%0A%0Ahttp://www.decafekrant.nl/nieuws/doet-u-mij-maar-de-middelste/

Overig nieuws