Tijdens de Week van het Nederlandse Bier van 16 t/m 26 mei zorgen cafés, restaurants, brouwerijen, slijterijen en andere organisaties iedere dag voor diverse bieractiviteiten in het hele land. Van speciale bierdiners en – proeverijen tot quizzen, workshops, bierwandelingen en -rondvaarten. Zo wordt onder andere op dinsdag 21 mei een grote Bier Pubquiz georganiseerd. Tientallen cafés bieden deze speciale Bier Pubquiz aan tijdens de Week van het Nederlands Bier.
Dyann van Alderen, voorzitter Week NL Bier: “De Week is de uitgelezen kans voor (horeca)ondernemers om iets unieks te organiseren voor hun gasten. Door het hele land worden bieractiviteiten georganiseerd, zoals bijvoorbeeld een ‘Week NL Bier-menu’ in een restaurant of een bierproeverij met bijpassende hapjes. Alle activiteiten zijn in één oogopslag te zien op onze website, zodat bierliefhebbers een activiteit in de buurt gemakkelijk kunnen vinden en zich hier voor kunnen aanmelden.”
Globaal programma
- 16 mei t/m 26 mei: Tientallen bieractiviteiten door het hele land
- 16 mei: officiële opening van de Week van het Nederlands bier + bekendmaking Beste Bier van Nederland 2019
- 16 mei t/m 18 mei: Nederlands Bierproeffestival Den Haag
- 17 mei: Lancering Mega COLLAB
- 21 mei: Pubquiz WeekNLBier
- 24 mei t/m 26 mei: Nederlandse Brouwerijdagen
Over Stichting Week van het Nederlandse bier
De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zich verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, CRAFT, Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra drankenspeciaalzaken, Bier&cO, Bierburo, Birdy Publishing / Bier! Magazine en Bier Consumenten vereniging PINT.