Na Mc Donald's heeft ook Coca-Cola dinsdag laten weten dat het derde kwartaal niet positief heeft uitgepakt voor het concern. In Noord-Amerika en Europa
lagen de verkoopvolumes lager. Het concern wil dan ook kostenbesparende maatregelen gaan doorvoeren.
*Winstdaling*
De winst van de frisdrankgigant daalde met 14% tot 2,1 miljard dollar (dat is ruim 1,6 miljard euro). De omzet kwam uit op zo'n 12 miljard dollar, dat is ook minder dan analisten hadden voorspeld.
*Gezondheidsaspecten*
Vanaf 2019 moet het bedrijf jaarlijks 3 miljard besparen. Dat doet het concern door de oranisatie te vereenvoudigen. Al jaren drinkt men in de VS minder frisdrank. Met name het gezondheidsaspect heeft effect op de daling. Coca-Cola zet in op kleinere verpakkingen, die het bedrijf per liter meer winst opleveren.
~Thijs Jacobs~
Coca-Cola verkoopt minder fris
22 oktober 2014