Howard Schultz, CEO van Starbucks, sprak gisteren op de European Foodservice Summit in Zürich. Naar aanleiding van het boek dat hij eerder dit jaar schreef, vertelde hij over
de worsteling die hij meemaakte om Starbucks opnieuw op de kaart te zetten.
*Het gevecht van Schultz*
__Onward__ heet dat boek, met als ondertitel: __How Starbucks fought for its life, without losing its soul.__ In het boek beschrijft Schultz hoe hij het koffiehuis groot maakte, vertrok bij Starbucks, maar terugkeerde toen bleek dat het bedrijf bijna ten onder ging. Vastberaden om de financiële gezondheid te herstellen en terug te keren naar de roots van zijn bedrijf begon Schultz het gevecht. En met succes.
*Goede lessen*
Onward is een managementboek waaruit menig horeca-eigenaar goede lessen kan halen. Schultz beschrijft hoe spanningen oplopen als de financiële tijden slechter worden en hoe hij toch kans ziet de klant opnieuw aan te spreken en Starbucks weer nieuw leven in te blazen.
*Europees platform*
De European Foodservice Summit is een Europees platform voor de restaurantindustrie. Leiders op het gebied van horeca komen samen om na te denken over de huidige veranderingen en trends en te discussiëren over belangrijke onderwerpen. De Summit is van 19 tot en met 21 september.
~Joke Adema~
CEO Schultz over gevecht Starbucks
21 september 2011