BBB 2011: voor échte horecaondernemers

28 januari 2011
BBB 2011: voor échte horecaondernemers

Échte horeca-ondernemers kunnen van 31 januari t/m 3 februari hun hart ophalen tijdens de 57e editie van de horecavakbeurs BBB in MECC Maastricht. De volle beursvloer en uitgebreide programmering beloven vier inspirerende dagen.

*Openingsprogramma ‘Dromen Durven Doen Delen’*
Gastheer, vakman en Meest Markante Ondernemer 2010-2011 Ad Janssen, presenteert op de eerste beursdag de opening van de BBB. Hij deelt zijn visie over ‘Dromen Durven Doen Delen’ met het publiek. Te gast zijn Aysel Erbudak (directeur Slotervaart Ziekenhuis Groep), Mascha van Till-Timiniau (directeur Walibi World Flevoland), Tineke Verburg (omroepster en televisiepresentatrice) en Robert Verhoeven (Hotelzapper). Met dank aan Koninklijke Horeca Nederland (KHN) een openingsprogramma dat op het BBB Themaplein zal plaatsvinden, met een uitgebreide mix van informatie, inspiratie en confrontatie.

*BBB Themaplein*
Bezoekers kunnen op het BBB Themaplein terecht voor branchegerelateerde informatie. Gedurende de vier beursdagen worden hier workshops, discussies, presentaties gegeven. Tijdens de dagelijks terugkerende paneldiscussie gaan vertegenwoordigers van de deelgebieden markt, trends, sales en personeel met elkaar in discussie over het thema van de dag. Op maandag is dit ‘van bulk naar bijzonder, op dinsdag ‘dag van de waar(d)heid’, woensdag ‘Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen’ en donderdag ‘Studentendag’.

*BBBierplein*
Liefhebbers van speciaalbieren kunnen terecht op het BBBierplein. Grote en kleine brouwers uit binnen- en buitenland tonen hun beste en meest opvallende bieren. De brouwerijen die de BBB bezoekers kennis laten maken met hun producten zijn: Brasserie Lefebvre, Brouwerij Schneider, Brouwerij Huyghe, Brouwerij de Vliegende Valk, Brasserie de Silly, Brouwerij Kronenbourg 1664, Heineken Brouwerijen, Affligem Brouwerij, Brand Bierbrouwerij, De Halve Maan, Alken-Maes Brouwerijen, Brouwerij Bavik, Brauerei Veltints. Brouwerij Van Honsebrouck en Lindeboom Bierbrouwerij.

*Columbus Plein*
Op het Columbus Plein, in het leven geroepen door MECC Maastricht, Horeca Projectburo Mise en Place, Deli XL, Ecolab, Leventi en Gulpener Bierbrouwerij, trekken opmerkelijke concepten de aandacht. Naast de finalisten van de Columbus Trofee bemannen diverse bedrijven er een innovatieve stand. De Columbus Trofee, initiatief van MECC Maastricht en Horeca Projectburo Mise en Place, is een aanmoedigingsprijs voor horecaleveranciers die op geheel eigen, en daardoor vaak onconventionele wijze succesvol zijn. De prijs wordt op maandag 31 januari voor de achtste keer uitgereikt. Disqovery, Hampi Products, Lily’s Cupcakes en Freshweb.nl zijn nog in de race.

*Nationaal Kampioenschap Biertappen*
Voor het eerst sinds lange tijd is er weer een officiële finale van het Nationaal Kampioenschap Biertappen. Op woensdag 2 februari gaan rond de 50 deelnemers de strijd met elkaar aan voor deze felbegeerde titel. Vakmanschap en passie komen samen in deze enerverende strijd.

*Wedstrijden Stichting Europa Culinair*
Voor het 32e jaar op rij organiseert Stichting Europa Culinair (SEC) het Grand Concours Culinaire International Maastricht. Duurzaamheid en streekproducten krijgen dit jaar extra aandacht tijdens de kook- en serveerwedstrijden. Nieuw is de wedstrijd Culinair Italië op dinsdag 1 februari. Tijdens deze wijn-spijswedstrijd gaan vijf koppels, bestaande uit een kok en een gastheer of gastvrouw, de strijd met elkaar aan. De winnaars krijgen een zesdaagse reis naar Italië en een opleiding aan het Italian Culinary Institute for Foreigners in Costigliole d’Asti aangeboden.

Kijk voor het volledige beursprogramma en overige actuele informatie op "www.bbbmaastricht.nl":http://www.bbbmaastricht.nl.

Overig nieuws