Bierbrouwer Bavaria heeft de door haar aangespannen rechtszaak tegen de Nederlandse ondernemer Antonio Perra verloren. Perra lanceerde in 2007 het biermerk Hollander waarna Bavaria protesteerde en een juridische procedure startte. De door Perra te gebruiken aanduidingen ÂHollander en ÂIt must be a Hollander zouden door de consument verward kunnen worden met die van Bavaria's biermerk Hollandia. Perra: ÂHet onrechtvaardig verklaarde bezwaar van Bavaria stimuleert ons juist om Hollander bier nog grootser te lancerenÂ. De ondernemer hoopt Hollander bier nog dit jaar te presenteren in exclusieve horecagelegenheden en te hebben liggen in de schappen van de betere slijterijen.
Perra geniet onder meer bekendheid vanwege zijn uitvinding van het hersluitbare blikje. Hij ontwikkelde een frisdrankblik dat opnieuw te sluiten is, niet ÂkloktÂ, bij hoge temperatuur niet uiteen spat, even duur is als een gewoon blikje en door producenten met bestaande machines te maken is. Coca-Cola heeft het blikje inmiddels in Duitsland, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten op de markt gebracht.
"*Stuur door...*":mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20op%20De%20CafeKrant.nl&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20De%20CafeKrant.nl%0A%0Ahttp://www.decafekrant.nl/nieuws/bavaria-verliest-rechtszaak-om-biermerk-hollander/
~De CaféKrant, Frank Lindner~
Bavaria verliest rechtszaak om biermerk Hollander
20 juli 2009