Bacardi lanceert een nieuw merk alcoholvrije spirit: Palette. Palette is ontwikkeld in samenwerking met Amsterdamse bartenders en doet geen concessies in smaak, kwaliteit of mixbaarheid. De twee varianten, Roots en Bold, zijn gemaakt met volledig natuurlijke ingrediënten en de veelzijdigheid levert de perfecte NoLo-oplossing voor de groeiende vraag naar alcoholvrije cocktails.
Bacardi ging samen met bartenders uit Amsterdam op zoek naar een ideale alcoholvrije drank die de creativiteit van de barmannen en -vrouwen prikkelt en de smaak van bewuste drinkers streelt met buitengewone cocktails. De spirits worden gelanceerd in geselecteerde bars in Amsterdam zodra deze weer open mogen en in bars in Londen en Parijs. Palette zal ook verkrijgbaar zijn in geselecteerde specialistische slijterijen in Nederland.
Bacardi putte uit 160 jaar ervaring in het maken van gedistilleerde dranken om de twee innovatieve varianten te ontwikkelen. Alessandro Garneri, de expert op gebied van botanische ingrediënten van Palette, en zijn team maakten gebruik van de allernieuwste technologieën en drie verschillende methoden om de natuurlijke aroma's te extraheren uit botanische ingrediënten, zoals Amerikaans eikenhout, gentiaanwortel, jeneverbessen, nootmuskaat, kaneel en gember. Garneri.
Hoger niveau
"Het is gedaan met de zoete, smakeloze mocktails", zegt Marine Rozenfeld, Innovation Development Lead voor Bacardi Europa, Australië en Nieuw-Zeeland. "Met de lancering van Palette, in het kielzog van Martini Non-Alcoholic Aperitivo, baanbrekend in kwaliteit en smaak, tillen we bewust drinken naar een hoger niveau. Paletete is de perfecte keuze voor creatieve bartenders. Ik kan niet wachten om te zien hoe zij Palette gebruiken voor het creëren van alcoholvrije cocktails op een manier die nog nooit eerder mogelijk is geweest."
Palette haakt in op de steeds groter wordende trend van bewust drinken en sluit aan op de NoLo-categorie van dranken die in 2020 met meer dan 30% is gegroeid (IWSR). Verwacht wordt dat de wereldwijde consumptie nog eens met 31% zal stijgen tot 2024. De twee Palette-varianten bieden onbeperkte mogelijkheden om de niet-alcoholische cocktailervaring op te waarderen, ongeacht de gelegenheid.
Palette Roots heeft een diepe, complexe en geurige smaak, en is gemaakt op basis van jeneverbessen, gember en de essentiële oliën van nootmuskaat, kruidnagel en kaneel. Cocktailsuggesties zijn onder andere:
Gimlette Highball, gemaakt met Roots, limoensap, muntcordial en een scheutje sodawater - een perfect alternatief voor een mojito.
Palette Vibrante mengt Roots met de MARTINI® Non-Alcoholic Vibrante.
Pink Clove die Roots combineert met grapefruit, soda, limoensap en tonic, afgewerkt met een stukje grapefruit om te garneren.
Palette Bold heeft de smaak van een traditioneel gedistilleerde drank, met een pittige ervaring, alvorens over te schakelen naar noten van hout en rook. Cocktailsuggesties zijn onder andere:
Bold rush, gemaakt met Bold, citroensap, agavesiroop en munt.
Bold espresso, een heerlijk alternatief voor de espresso martini.
Light and spicy, gemaakt met Bold en ginger beer.
Palette voegt zich bij het premium NoLo-portfolio van Bacardi, net zoals de Martini Non-Alcoholic Aperitivo Vibrante en Floreale, Martini Fiero vermouth en St-Germain vlierbloesemlikeur. Beide varianten kunnen worden gebruikt om verfrissende spritzes en cocktails met een laag alcoholgehalte te creëren.
Tess Posthumus, prijswinnend bartender en mede-eigenaar van Flying Dutchmen Cocktails, zei over de lancering: "Bij Flying Dutchmen Cocktails draait alles om het opnieuw uitvinden van klassieke cocktails en het vertellen van hun verhalen, met een focus op kwaliteit en smaak. Met meer en meer gasten die vragen om no en low cocktails, is het ongelooflijk belangrijk voor ons dat we een aantal fantastische alcoholvrije cocktails serveren. Daarom is Palette de perfecte match voor ons. We vonden het geweldig om te experimenteren en creatief bezig te zijn met Palette. Onze cocktail formula sea, die een alcoholvrije draai geeft aan een klassieke daiquiri, is dan ook erg populair."
Als onderdeel van het bestaande Bacardi #RaiseYourSpirits-initiatief - dat gericht is op het verhogen van de inkomsten voor haar horecapartners in deze uitdagende tijden - zal het bedrijf doorgaan met het aanbieden van opleidingsprogramma's voor bartenders en deskundig advies om bars te helpen het potentieel van bewuste cocktails te ontsluiten.