De alcoholbranche is kwaad op bierbrouwer Olm, die voor studenten een wereld-recordpoging bier drinken heeft georganiseerd. Belangen-vereniging Stiva noemt de actie stompzinnig en niet meer van deze tijd. De vereniging zegt dat de branche overmatig alcoholgebruik juist wil tegengaan en vindt de recordpoging van Olm Brouwerijen daarom onverstandig.
*Bier mag nooit gratis zijn*
"Tijdens het evenement wordt gratis bier getapt en dan weet je dat er veel wordt gedronken", zegt directeur De Wolf van Stiva. Bovendien overtreedt de bierbrouwer de reclamecode volgens de belangenvereniging, want gratis bier weggeven mag niet.
*Doel is samenzijn*
Volgens Olm Brouwerijen is gratis bier weggeven of zoveel mogelijk drinken niet het doel van de actie. De brouwer zegt enkel zoveel mogelijk studenten bij elkaar te willen krijgen die een biertje drinken.
*Klacht*
Stiva dient een klacht in bij de Reclame Code Commissie als Olm de wereldrecordpoging bier drinken voor studenten niet afblaast. De Wolf: "De alcoholbranche houdt zich aan de regels van verantwoorde alcoholmarketing. Een actie zoals die van Olm is anno 2010 echt not done."
~Frank Lindner~
Alcoholbranche kwaad op Olm
19 oktober 2010