2 jaar geleden in De CaféKrant: terras-etiquette

Auteur: Redactie
20 augustus 2021
2 jaar geleden in De CaféKrant: terras-etiquette

De CaféKrant bestaat dit jaar 15 jaar. Om dit 'porseleinen jubileum' kracht bij te zetten, besteden we iedere week aandacht aan een interview of achtergrondverhaal uit de rijke historie van De CaféKrant.

Dit keer reizen we terug naar 2016. We spraken Anne-Marie van Leggelo; etiquette-expert, imagodeskundige, presentatrice, dagvoorzitter, spreker en columniste. 

‘Knip, knip’. ‘Hallooo! We willen bestellen!’ Hoog op de lijst van ergernissen bij horecaondernemers staan de gasten die met hun vingers knippen. Uiterst vervelend, dat snap ik, dus het is belangrijk om je terraspersoneel goed op te leiden. Wanneer het terras logistiek goed ingeregeld is, dan hoeven je gasten minder lang te wachten. Een minuut of vijf wachten is echt het maximum. Op die manier ben je de knippende vingers voor en houd je de sfeer zowel onder het personeel als bij je gasten optimaal. Belangrijk onderdeel van het in toom houden van de emoties bij de gast is de mogelijkheid om een stoel of tafel te kunnen bemachtigen. Er zijn van die gasten die hun stoelen ‘monopoliseren’. Dat is natuurlijk niet handig… Je kunt er als ondernemer voor kiezen om veel tafeltjes voor twee personen te plaatsen op het terras. Daardoor heb je de lenigheid om er een ‘viertje’ van te maken of zelfs meer.

Het verhaal lees je via deze link.

Dossier

Iedere week blikken we terug op een historisch verhaal uit De CaféKrant. We bundelen deze verhalen in het dossier, dat je hier vindt en wekelijks wordt aangevuld.

Blijf je graag op de hoogte?

Eén keer per week het actuele en relevante cafénieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

DCK15Jaar

Overig nieuws