Op 13 september heeft KiKa-oprichter Frits Hirschstein een cheque van  56.375 in ontvangst genomen in café BeerTemple te Amsterdam.
*Geniet & Geef*
De cheque is de totale opbrengst van de eerste editie van Geniet & Geef, een jaarlijks terugkerende fundraiser voor KiKa (Kinderen Kankervrij). Met de opbrengst kan KiKa in 2013 een volledig onderzoek financieren naar de genezing van kanker bij kinderen.
*Geniet & Geef bier in 165 cafés*
In gezelschap van KiKa-ambassadeur Mik Harren en Geniet & Geef-ambassadeur Peter van der Arend sloeg Hirschstein tevens het eerste fust ÂGeniet& Geef bier aan, waarna zich in nog eens 165 cafés in heel Nederland de pompen openden.
Frits Hirschstein: "Ik ben zeer onder de indruk van de inzet en betrokkenheid van Horeca-ondernemers, Brouwerij De Koninck en iedereen die ÂGeniet & Geef dit jaar mogelijk heeft gemaakt. Fantastisch dat ook in moeilijke tijden de Horeca een manier vindt om een positieve bijdrage aan een maatschappelijke kwestie te leveren. Een genezingspercentage van 100% voor kinderen met kanker komt zo weer iets dichterbij." Op dit moment is dat genezingspercentage 75%.
*De Koninck is gul*
Het genezingspercentage bepaalt ook volgend jaar de hoeveelheid bier die verkocht zal worden. Dit jaar stelde de Antwerpse brouwerij De Koninck 75 hectoliter (7.500 liter) van haar ÂTriple dÂAnvers ter beschikking. Welke brouwerij volgend jaar het Geniet & Geef bier zal aanbieden is nog niet bekend. Gaius Voûte, algemeen directeur van Geniet & Geef initiatiefnemer Bier&cO, zal dit op 13 januari 2013 bekend maken tijdens de ÂBiermarkt voor KiKaÂ. Geniet & Geef ambassadeur Peter van der Arend organiseert deze Biermarkt ter gelegenheid van 12 ½ jaar Arendsnest, een van zijn bedrijven. Voûte: ÂOoit hopen we natuurlijk 100 hectoliter te kunnen schenken. Dat is allesbehalve een onhaalbaar doel!Â
*Beoogde opbrengst overtroffen*
De actie ÂGeniet & Geef, de beste brouwers voor het goede doel heeft in totaal maar liefst  56.375 opgebracht. Een spannende internetveiling bracht  330 op terwijl met de verkoop van het bier reeds  53.856 bijeengebracht werd. Sommige directe kosten vielen achteraf lager uit dan begroot. De beoogde opbrengst van Geniet & Geef van
 50.000 is hiermee ruimschoots overtroffen. Maar liefst 166 horecabedrijven in heel Nederland schenken sinds gisteravond het Geniet & Geef bier van tap. Vanaf nu kan heel Nederland Genieten  en Geven!
*Goede actie*
Geniet van bier en Geef kinderen met kanker een kans: dat is de gedachte achter deze actie die Bier&cO in het leven riep omdat KiKa dit jaar tien jaar bestaat. De opbrengst van al het genoten bier komt  onder aftrek van directe kosten  volledig ten goede aan KiKa.
~Thijs Jacobs~
165 cafés schenken voor KiKa
14 september 2012