De nieuwste uitgave van De CaféKrant is nu kosteloos te downloaden of online te lezen via deze link. Een editie bomvol vakinformatie voor ondernemers in cafés. De redactie van De CaféKrant zet zich in om te voldoen aan de informatiebehoefte van hen allemaal.
Onze nieuwe redacteur Robin Bruggeman laat in zijn eerste voorwoord weten dat bier eindelijk serieus genomen wordt! Hoe? Je vindt het op pagina drie.
In een hoekpand in het hart van Groningen heeft Brouwerij Martinus zijn thuis gevonden. Een brouwerij met een verhaal dat begint in 2015 bij Albert-Jan Swierstra (68), de medeoprichter van het familiebedrijf. Met meer dan 20 jaar ervaring in de drukkerijwereld besloot hij, zonder brouwervaring, samen met zijn zonen Martijn (34), Emiel (36) en echtgenote Henriëtte (66) de digitaliseringsgolf te trotseren en een nieuw avontuur aan te gaan. Onder het genot van zijn eigen Groningse bier vertelt de brouwer op pagina vier hoe het allemaal tot stand is gekomen.
Sinds de opening op 14 juni heeft Wijnbar Vindict in Amsterdam-Noord een goede start gemaakt, waarbij het zijn gasten verrast met een selectie van meer dan honderd Nederlandse wijnen en een scala aan andere verrassende wijnen van over de hele wereld. Op pagina drie lees je het verhaal ‘Van Nederlandse bodem tot wereldse verleidingen’.
In een eerdere bijdrage heeft Loff Advocaten al eens aandacht besteed aan een aantal onderwerpen die aandacht behoeven bij een overname van een horecabedrijf. Wat daarbij niet aan de orde is gekomen, is de vraag welke (horeca-)vergunningen je nodig hebt om een horecabedrijf te kunnen starten. In het oerwoud van wetten en regels is het voor ondernemers niet altijd even duidelijk welke vergunningen nodig zijn en waar je daarbij op moet letten. Loff Advocaten schreef voor pagina zes ‘Start van een horecabedrijf; welke vergunningen heb je nodig?’
Als horecaondernemer is het bepalen van de juiste prijzen voor je gerechten en dranken van groot belang. Te lage prijzen kunnen leiden tot verlies en te hoge prijzen kunnen gasten afschrikken. Maar hoe bepaal je nu de optimale prijzen voor een horecazaak? Op pagina elf bespreken we voor het themamaand ‘Starten en groeien in de horeca’ verschillende strategieën en factoren die kunnen helpen om de juiste prijzen te bepalen voor gerechten en dranken.
Download deze editie van De CaféKrant hier kosteloos.
Blijf op de hoogte!
Eén keer per week het actuele en relevante cafénieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.