In heel Nederland worden tijdens de Week van het Nederlandse Bier tal van bieractiviteiten georganiseerd door onder meer horecagelegenheden en brouwerijen. Van 24 mei t/m 3 juni ontdekken liefhebbers de veelzijdigheid van Nederlands bier tijdens biermasterclasses, bierproeverijen en brouwworkshops.
De Week van het Nederlandse Bier wordt op 24 mei traditiegetrouw geopend op het Nederlands Bierproeffestival in Den Haag en afgesloten met de Nederlandse Brouwerijdagen van 1 t/m 3 juni. Ruim 100 brouwerijen door heel het land openen dan hun deuren voor publiek. Iedere organisatie kan aanhaken op de Week van het Nederlandse Bier door een biergerelateerde activiteit te organiseren.
Bruisende Nederlandse biercultuur
Henri Reuchlin, voorzitter van de Week van het Nederlandse Bier: “Van 24 mei tot en met 3 juni staat heel Nederland in het teken van Nederlands bier. Met de Week van het Nederlandse Bier vieren we de bruisende Nederlandse biersector en kan de consument al deze mooie bieren ervaren. Cafés, restaurants, brouwerijen, slijterijen en andere organisaties zorgen tijdens de Week iedere dag voor diverse biergerelateerde activiteiten in het hele land. Van speciale bierdiners en – proeverijen tot bier pubquizzen, workshops en bierwandelingen- en rondvaarten. Een ontdekkingstocht door het Nederlandse bierland.”
Globaal programma
- 24 mei: Officiële opening van de Week van het Nederlands Bier + bekendmaking Beste Bier van Nederland 2018
- 24 mei t/m 26 mei: Nederlands Bierproeffestival in Den Haag
- 24 mei t/m 3 juni: Tientallen bieractiviteiten door het hele land
- 1 t/m 3 juni: Nederlandse Brouwerijdagen
Activiteit organiseren?
Organisaties en ondernemers die iets willen organiseren tijdens de Week van het Nederlandse Bier 2018 kunnen hun activiteit eenvoudig aanmelden via de website. Ze kunnen hiermee rekenen op extra promotie, een communicatie-toolkit en indien gewenst ondersteuning bij het organiseren van een bierproeverij.
Stichting Week van het Nederlandse bier
De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zicht verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, CRAFT, Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra drankenspeciaalzaken, Bier&cO, Bierburo, Birdy Publishing / Bier! magazine en Bier Consumenten vereniging PINT.