Duizenden horecaprofessionals kwamen afgelopen drie dagen samen in MECC Maastricht tijdens de 68ste editie van horecavakbeurs BBB Maastricht. De hoge kwaliteitsambities die beursmanager Silvie Slachter voor ogen had, alsmede het doel om Belgische en Nederlandse horeca samen te brengen, zijn meer dan gerealiseerd.
De volle én veelzijdige beursvloer, de met zorg aangeklede stands, het inspirerende sprekersprogramma, het hoge aantal bezoekers uit Nederland en België én de kwaliteit van de aanwezige horecaprofessionals laten zien dat BBB Maastricht staat als een huis. Dat is ook gebleken uit de vele positieve reacties van zowel exposanten als bezoekers die drie dagen lang intensief genetwerkt en geproefd hebben een aangeven volgend jaar zeker weer te komen.
Een trotse Silvie Slachter blikt terug: "Wij zijn twee jaar druk bezig geweest met een imago verandering en dat heeft deze editie zijn vruchten afgeworpen. Dit zie je terug in de bezoekersaantallen, de kwaliteit van de bezoeker en de tevredenheid van exposanten. Ook is het percentage bezoekers en exposanten vanuit ons Belgisch buurland fors gestegen, zo hebben wij een beurs kunnen neerzetten die voor beide landen aantrekkelijk is. Ik durf te zeggen dat wij de beste euregionale beurs zijn en ik ben er enorm trots op dat wij met het BBB team zo’n kwalitatieve beurs hebben neergezet."
BBB Maastricht gaat komende jaren nog meer investeren in de opzet van de beurs en in de samenwerking met Belgische horecapartners. Daarmee zal niet alleen de kwaliteit verhoogd worden, maar zal er ook een absolute groei plaatsvinden in m2 beursoppervlakte en programma onderdelen zoals sprekerssessies, masterclasses en proeverijen. Dit alles met als doel nog meer succes te realiseren voor de horecasector, waarbij BBB Maastricht de plek is waar de horeca samenkomt, óók over de landsgrens heen.
Blijf je graag op de hoogte?
Eén keer per week het actuele en relevante cafénieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.
Fotografie: Guy Houben