Horecaevent BBB Maastricht en het gastronomisch event Folie Culinaire zijn succesvol afgesloten. Dat is de conclusie van drie sfeervolle, innovatieve vakdagen in MECC Maastricht. Het compleet nieuwe eventconcept, waarbij horecaprofessionals en leveranciers elkaar in vier themawerelden konden ontmoeten, leidde tot veel enthousiaste reacties.
Het aantal exposanten was fors gegroeid tot 395. Een grote variëteit aan exposanten presenteerde de nieuwste innovaties en trends voor de horeca in de breedste zin van het woord. Een record aantal van hen heeft, mede op basis van de hoge kwaliteit van de bezoekers, aangegeven ook in 2017 weer deel te nemen. Zowel de hoge mate van beslissingsbevoegdheid als het aantal unieke horecabedrijven dat de bezoekers vertegenwoordigden werden gewaardeerd. Het aantal bezoekers was met 13.912 ongeveer gelijk aan de vorige editie.
Ook het activiteitenprogramma was dit jaar verder uitgediept. Bezoekers konden zo’n 125 proeverijen, kookdemonstraties, wedstrijden en workshops bijwonen. Een van de nieuwe initiatieven was de BBB Academy, waar uiteenlopende presentaties konden worden bijgewoond. Dit krijgt, net als andere activiteiten, een vervolg in de periode tot de volgende editie van BBB Maastricht.
Op Folie Culinaire trokken de demonstraties van 20 gerenommeerde chefs uit de hele wereld en het Gault&Millau Theater veel bekijks. Op de laatste eventdag werd in de goed bezochte Demo Kitchen van Culinaire Saisonnier Restaurant Bord’Eau uitgeroepen tot winnaar van de Grand Prix du Caviar. Winnaar van het Glazen Kalf is Arjan Kuipers van Restaurant De Ertepeller.