Zwolle is door Koninklijke Horeca Nederland (KHN) uitverkoren als pilotlocatie voor innovatie binnen cafés. Middels workshops wil de brancheorganisatie, die in Zwolle de belangen behartigt van 132 horeca-bedrijven, café-eigenaren prikkelen anders over de toekomst van hun bedrijf na te denken. De pilot start 24 augustus. Rob Leene, voorzitter van KHN - afdeling Zwolle, verwacht dat er binnen Zwolle veel animo is om mee te doen aan de pilot. "We zitten in een tijd dat veel bedrijven het moeilijk hebben. Wij willen hen prikkelen om na te denken over hoe zij hun oude, maar zeker ook de nieuwe klanten kunnen trekken."
Volgens de preses zijn er in Zwolle uitbaters verwikkeld in 'een struggle of life'. "Niet allemaal, want we hebben ook café-eigenaren die heel goed bezig zijn. Maar ja, ook in de Zwolse horeca heeft de vlag er wel beter bijgehangen. De bruine kroeg bijvoorbeeld, raakt uit door onder meer het rookverbod. Dan moet je als ondernemer nadenken over een nieuwe toekomst."
Innovatie is een toverwoord, maar wel één die Koninklijke Horeca Nederland tastbaar wil maken. Vijftien Zwolse ondernemers kunnen meewerken aan de pilot. "Daarin wordt niet geleerd dat een nieuwe koers is het broodje andersom smeren", grapt Leene. "Het gaat natuurlijk veel verder. Bedrijfsblindheid voorkomen is misschien wel de hoofdmoot. Want je moet meegaan in je tijd en openstaan voor nieuwe ontwikkelingen."
Ondernemers kunnen zich zelf aanmelden. Daarnaast gaat KHN(afdeling Zwolle) enkele deelnemers werven.
~De CaféKrant, Natalja Elings~
"*Stuur door...*":mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20op%20De%20CafeKrant.nl&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20De%20CafeKrant.nl%0A%0Ahttp://www.decafekrant.nl/nieuws/cafes-in-zwolle-innoveren/
Cafés in Zwolle gaan innoveren
20 juli 2009