Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert met trots een nieuw, fris design voor Pepsi. Dit is de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Tijdens de campagne worden iconische locaties over de hele overgenomen om het nieuwe logo te onthullen. Op 18 maart gaat de landelijke campagne live waarbij groots wordt uitgepakt op televisie, de winkelvloer, outdoor en online.
Het is 14 jaar geleden sinds Pepsi een nieuw logo en visuele identiteit introduceerde. Het merk, dat wereldwijd actief is en dagelijks met miljoenen mensen in contact komt, kiest voor een nieuwe uitstraling om voortdurend relevant te blijven en aan de veranderende behoeften van consumenten te voldoen. Met deze verandering brengt Pepsi de merkfilosofie ‘Thirsty for More’ tot leven. Dit is de houding en mentaliteit van de doelgroep om altijd nieuwe dingen te proberen en nieuwe ervaringen op te doen.
Voortbouwen op de kracht van het verleden
Het nieuwe logo bouwt voort op het krachtige verleden van Pepsi, terwijl het moderne elementen bevat om een look te creëren die onmiskenbaar actueel én onmiskenbaar Pepsi is. Het vernieuwde kleurenpalet introduceert elektrisch blauw en zwart om het klassieke Pepsi kleurenschema een eigentijds tintje te geven, terwijl de kenmerkende Pepsi puls de 'rimpeling, pop en fizz' van Pepsi-Cola oproept - bewegend op het ritme van de muziek, het gebrul van het publiek, de hartslag van de cultuur.
Betere herkenbaarheid
De nieuwe verpakkingen stromen op dit moment de schappen en horeca in, met een krachtig en opvallend design dat een sterke link heeft met vroeger. Marketingmanager Stephan van Ee geeft aan: “Tijdens onderzoek bleken consumenten de naam Pepsi uit zichzelf al ín de globe te tekenen. En wat wil het toeval? Dat is hoe Pepsi er veertien jaar geleden uitzag. Dat zit blijkbaar nog ergens in het collectieve geheugen en dit zijn we gaan terugbrengen. Het nieuwe design versterkt de krachtige positionering van Pepsi en vergroot voor consumenten en klanten de herkenbaarheid en vindbaarheid aanzienlijk.”
Van MAX, naar Zero Sugar
Een ander onderdeel van deze relaunch is de naamsverandering Pepsi MAX naar Pepsi Zero Sugar. Hoewel MAX een sterk merk is, associeerden niet alle consumenten dit direct met suikervrij. De verwarring wordt met deze wijziging weggenomen. Ook bij 7UP wordt dit toegepast: 7UP Free wordt 7UP Zero Sugar. Daarnaast krijgt ook 7UP een nieuwe look. Beide merken zullen daardoor nog verfrissender en eigentijdser aanvoelen.
Over Vrumona
Frisdrankproducent Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew, richt zich sinds de oprichting in 1945 op de productie en verkoop van frisdranken in Nederland. Vrumona produceert en verkoopt zowel eigen merken zoals Royal Club, Crystal Clear, Sourcy, Sisi, Russell & Co en Butcha als merken in licentie, waaronder Pepsi, 7up, Rockstar en Rivella. Gedreven door de missie ‘Goed en Gezond Drinken voor Iedereen’, zet Vrumona in op het gezonder maken van de frisdrankcategorie. Zo heeft Vrumona sinds 2015 het suikerpercentage van haar frisdrankportfolio jaarlijks met 5 procent weten te reduceren en bestaat inmiddels 64 procent van haar portfolio uit laag calorische dranken met minder dan 5 Kcal per 100 milliliter.
Blijf op de hoogte!
Eén keer per week het actuele en relevante cafénieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.